Naar de Valley of Fire en de Hoover Dam 12 juni´13 - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu Naar de Valley of Fire en de Hoover Dam 12 juni´13 - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu

Naar de Valley of Fire en de Hoover Dam 12 juni´13

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi en Wil

13 Juni 2013 | Verenigde Staten, Las Vegas

Om kwart over 10 vertrokken naar de Valley of Fire, zo'n 55 mile vanaf Las Vegas en binnen een uurtje te rijden via de Interstate 15. Toen we bij Excalibur buitenkwamen merkten we al dat het vandaag inderdaad een stuk warmer was dan gisteren. Vanmiddag gaf de thermometer in de auto op een gegeven moment 112ºF aan, het hoogste dat wij vandaag hebben meegemaakt. Dat is zo'n 44,4 ºC...verschrikkelijk heet dus. De Valley of Fire is een van Nevada's State Parks waarvoor je entree moet betalen ($ 10.- per auto) en ontleend zijn naam aan de rode zandsteenformaties, die zo'n 150 miljoen jaar geleden werden gevormd. Erosie zorgt ervoor dat er veel verschillende rotsformaties voorkomen met namen die tot de verbeelding spreken: Beehives; Atlatl Rock, Arch Rock, Fire Canyon met de Silica Dome, de White Domes, Seven Sisters etc. Na een rondje over een “dirt road” om Arch Rock te bekijken kwamen we bij het Visitor Centre. Daar hebben we een boterham gegeten. Gelukkig dat we brood bij ons hadden want er was nergens iets te eten te krijgen. Wel drinkwater gelukkig. We hadden 4 flesjes bij ons maar als we die niet hier en daar hadden kunnen bijvullen zouden we behoorlijk dorstig zijn geworden. Bij het Visitor Centre de zijweg genomen naar Rainbow Vista en White Domes. Daarna dezelfde weg weer terug en via de Seven Sisters en Cabins richting Lake Mead op weg naar de Hoover Dam. Onderweg was er maar weinig van Lake Mead te zien, alleen af en toe in de verte wat blauw. Het eerste plaatsje dat we tegenkwamen was Echo Bay, dat wilden we wel eens bekijken en dan maar gelijk wat drinken. Nou dat ging niet door. De hele plek bestond uit een grote haven en 2 campings en 1 winkel die gesloten was. Het was er uitgestorven. Daarna kwamen we nog een paar van die plekken tegen. Misschien zijn ze in de weekends druk bevolkt, maar nu was er echt niets te doen. Rond half 5 kwamen we aan bij de Hoover Dam waar we eerst een keertje overheen hebben gereden en de “meerkant” hebben bekeken. Daarna aan de andere kant de auto geparkeerd en een stuk over de dam gelopen om de “damkant” te kunnen zien. De dam is echt een geweldig groot bouwwerk en werd begin dertiger jaren van de vorige eeuw gebouwd in de Colorado rivier, waarna de canyons waar deze doorheen stroomde volliepen en zo Lake Mead vormden. Vanaf de Hoover Dam terug richting Las Vegas kwamen we de Hacienda Ranch tegen vanwaar je met de helicopter een tochtje over de dam kan maken, maar toen we daar kwamen was het kantoortje gesloten. Het waaide de hele dag al erg hard, maar of dat er mee te maken had was ons ook niet duidelijk. Via Boulder City en Henderson terug gereden. Vanuit Henderson konden we in de verte Las Vegas al zien liggen terwijl het nog minimaal 10 mile of meer was. Even na half 7 waren we op onze kamer in Excalibur. Op zo'n hete dag ben je blij met de airco die hier overal aan staat; ook op onze kamer was het heerlijk koel. Besloten om in Excalibur te gaan eten en na een rondje door de food court gekozen voor het Excalibur buffet. Lekker gegeten want er was veel keuze van sushi tot Italiaans en Chinees maar ook vers gesneden beenham en heel veel verschillende desserts. Om 9 uur terug naar boven gegaan; moe van een lange warme dag. Languit op bed tv kijken en uitrusten lokte.

• 13 Juni 2013 - 18:59

Rianne:

hoi Cobi en Wil,

gezellig jullie verhaal weer gelezen.
    wat een hitte, niks voor mij. maar gelukkig heb je airco.
    leuke foto's en mooie die rode kleur steen, sommige lijken wel wat, zoals de 3de foto lijkt voor mij wel eend.
    vanmorgen was het hier heel erg laf weer, niet fijn.
    vanmiddag regen, ik ben niet nat geworden, ben alleen vanmorgen buiten geweest, Marieke was drijfnat, dus niet blij.
    geniet en ik kijk uit naar jullie volgende verslag.
    wij zijn ook nog met het onze bezig, het einde komt in zicht en dan nog foto's er bij doen, dan is het weer een mooie herinnering.
    groetjes, Rianne

• 13 Juni 2013 - 19:01

Jose:

mooie foto's en wat sta je er toch slank op veel mooier zo moet zelf toch ook maar weer eens wat minder gaan eten. leuk die draak staat het zwaard excalibur er ook ergens.kijk uit naar jullie volgende beleefenissen.
    grtjs j

• 13 Juni 2013 - 19:09

Jose:

ohowh stonden die foto's van het eerste verslag er gisteren ook al op zag ze nu pas met daarop het zwaard natuurlijk wat ziet dat er mooi uit zeg met al die torentjes dat uitzicht.

• 13 Juni 2013 - 21:51

Anouk:

Hallo Cobi en Wil,

Leuk reisverhaal!
    Jullie hebben het goed naar je zin zo te lezen. Lekker weer in ieder geval.
    In jullie toko gaat alles prima. De vogels hebbn het erg naar hun zin volgens mij.
    Veel plezier nog en bedamkt voor dr liefmans nog!
    Groetjes Anouk

• 13 Juni 2013 - 22:27

Karin:

prachtige natuur Cobi, leuk reisverslag weer. Nog even naar de foto's van gisteren gaan kijken.
    groetjes
    Karin