Donderdag 19 september 2013: Op weg naar Batalha - Reisverslag uit Batalha, Portugal van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu Donderdag 19 september 2013: Op weg naar Batalha - Reisverslag uit Batalha, Portugal van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu

Donderdag 19 september 2013: Op weg naar Batalha

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi en Wil

20 September 2013 | Portugal, Batalha

Tijd om te vertrekken in Vila do Conde, maar niet voordat we een lange wandeling over de boulevard aan zee hadden gemaakt. Kwamen we erachter dat het niet meer de boulevard van Vila do Conde was waar we heen waren gereden maar van het volgende dorp Póvoa de Varzim. Na de wandeling foto´s gemaakt van de muur met azulejo´s bij de ingang van de haven en daarbij ook gezien dat we eerder deze week een foutje hebben gemaakt. Het vuurtorentje op de foto was niet van Vila do Conde maar van Póvoa de Varzim. Bij een ijswinkel zag Wil versgemaakt Snickers ijs naast allerlei andere smaken die we nog niet kenden zoals Kittekat ijs. Verder nog een kop koffie gedronken op een terras aan de boulevard voordat we in de auto stapten om op weg te gaan naar Batalha. We reden de hele boulevard af terug naar Vila do Conde en vonden daar de haven aan de monding van de Rio Ave met een groot fort erbij. Nog een korte fotostop ingelast voordat we echt vertrokken. Het eerste stuk hebben we binnendoor gereden maar dat kostte zoveel tijd dat we na de lunch toch besloten hebben om voor het laatste stuk de tolweg te nemen. Het was bij Porto wel een belevenis om nu over een van de bruggen te rijden waar we gisteren nog onderdoor zijn gevaren met de rondvaartboot.
Rond 16.00 uur kwamen we aan bij Casa Ceedina in Batalha waar we hartelijk werden ontvangen door onze gastvrouw en -heer Diny en Cees. De rest van de dag hebben we niet veel meer gedaan dan op het terras in de zon zitten en wat zwemmen om af te koelen in het zwembad. Heerlijk uitrusten. We waren uitgenodigd om 's avonds mee te eten met de andere gasten aangezien Diny en Kees 2x in de week voor hun gasten koken. Dat was heerlijk en weer eens wat anders om met 12 personen aan tafel buiten op het terras te eten. Heel gezellig. Daarna ging het licht uit en zijn we gaan slapen.

• 20 September 2013 - 15:53

Ria:

Leuk daj jullie bij Diny en Kees zijn blijven eten, wat was het, echt Portugees ? Nog een fijne vakantie.

• 20 September 2013 - 16:58

Jose:

mooi uitzicht bij dat zwembad zou er zo in willen duiken. Zal het moeten doen met golfslagbad oss.

• 21 September 2013 - 17:08

Karin:

Prachtig uitzicht vanuit het zwembad. Mooi hoor.