Op naar Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu Op naar Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu

Op naar Las Vegas

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi en Wil

12 Juni 2013 | Verenigde Staten, Las Vegas

Er is een tijdverschil van 9 uur tussen Las Vegas en Nederland. Daardoor zullen onze verslagen minimaal steeds 1 dag later op de weblog verschijnen:

11 juni 2013:

Om kwart over 3 liep de wekker af en de planning was om rond 4 uur te vertrekken naar Schiphol. Dat werd een kwartiertje later...zeg maar het Brabants kwartierke hé. In Best nog even bij de Markro wezen tanken en daarna echt richting Amsterdam. Het was rustig op de weg maar kwart over 5 daar gingen we echt niet halen; het was rond half 6 dat we bij parkeerterrein P3 aankwamen maar daar werden we voor Smart Parking doorverwezen naar P4 weer een paar minuten verderop. De bus stond al klaar bij P4 en bracht ons binnen 10 min. naar de vertrekhal. Deze keer vertrekhal 3, daar waren we nog niet eerder geweest. Er stonden nog veel mensen te wachten om in te checken bij de balie van Arkefly en ook na ons kwamen er nog redelijk wat mensen aan. Na het inchecken konden we gelijk doorlopen naar gate D8 voor de security check, mét bodyscan, en daarna nog ruim een uur zitten wachten voordat we konden boarden. Rond half 9 ging het vliegtuig de lucht in voor een vlucht van circa 11,5 uur. De stewards en stewardessen aan boord waren aardig en de verzorging viel reuze mee, na een drankje, een maaltijd van kip met rijst en broccoli met verse fruitsalade, 2 kleine sneetjes rozijnenbrood en 4 slagroomsoesjes, kwamen ze nog een keer rond met een ijsje en wat te drinken. Pas zo'n 2 uur voor de landing kwamen de snacks en drankjes die je moest betalen voorbij. Onderweg veel proberen te slapen maar dat lukte niet zo goed. Het kwam er op neer dat we alleen een beetje hebben zitten doezelen. Na een uur of 5,6 begon het zitten toch al wel wat moeilijker te worden en aan het eind van de vlucht hadden we een “houten kont”. Om 10 over 7 Nederlandse tijd (10.10 uur Las Vegas time) landden we op McCarran International Airport na net over de Hoover Dam en Lake Mead te zijn gevlogen. Bij de douane werden onze vingerafdrukken van beide handen en een foto van het gezicht gemaakt en daarna konden we onze koffers gaan ophalen. Ook die waren er al snel en toen we buiten kwamen stond ook de shuttle bus voor de car rentals al te wachten. Die blijken hier in Las Vegas in een groot gebouw bij elkaar te zitten, erg handig. Natuurlijk toch weer gevallen voor een upgrade want het is me hier warm en de airco van de compact car zou het niet goed genoeg doen. Nou hebben we een standard car, een Dodge met een Nevada kenplaat met daarop: “The silver state”en daarvan werkt de airco super goed . Wel fijn want het was hier vandaag 38,3 graden en morgen wordt het nog een stuk warmer. Zojuist (21.00 uur hier, alweer 12 juni thuis bij jullie) was het nog altijd 35,5 graden. De overgang is dus erg groot maar we hopen dat het went. Door de GPS kwamen we heel gemakkelijk om 13.00 uur aan bij ons Hotel Excalibur op de Las Vegas Boulevard South, kortweg The Strip. Eigenlijk konden we pas vanaf 3 uur 's middags inchecken maar voor $ 20,- plus tax konden we ook gelijk al inchecken als we dat wilden. Dat wilden we wel want we waren keikapot. Onze kamer ligt op de 19e verdieping van Tower I en we kijken uit op de “torentjes van het kasteel” met daarachter een klein stukje van The Strip. We zouden eventjes gaan liggen om wat bij te komen maar zijn in slaap gevallen en werden om 17.00 uur pas weer wakker. Omgekleed en op zoek gegaan naar een supermarkt zodat we wat water e.d. hebben en wat brood en beleg. Het had wat in maar we vonden een Albertsons en kochten wat we nodig hadden. Terug in Excalibur bleken we te moe te zijn om nog ergens te gaan eten zodat we het met een kop thee en een boterham hebben gedaan en voor de rest doen we het rustig aan. Rond half 10 besloten toch nog maar eens een klein stukje van onze omgeving te gaan bekijken: Excalibur, New York New York, MGM en M&M's World en nog wat winkels er tussen in. Voor M&M's World stonden 2 robots en Frankenstein. Frankenstein wilde spontaan met Wil op de foto wat een erg leuk plaatje opleverde. Tegen twaalven waren we weer terug omdat we onze ogen bijna niet meer konden openhouden...dus genieten van een welverdiende nacht slaap!

• 12 Juni 2013 - 18:54

Henk Vesters:

Prettige vakantie, mar gullie maokt dé wel daor!

• 12 Juni 2013 - 18:58

Patricia:

Ha cobi en will,
    Wat gaaf! Las vegas!! Als je de kans krijgt moet je zeker ethal m aandoen en zeker vertellen dat je werkzaam bent bij de mars. Pa en ma hadden vorig jaar nog een excursie gehad. Was hun super bevallen. Zeker omdat iedereen onder de indruk was van t feit dat pa 41 jaar bij de mars werkte. Ik zal zo even de naam van de manager vragen of pa laten mailen. ..zij vinden het geweldig om collega's rond te leiden.
    Hebben ook wel erg lekkere chocolade....ik heb toen van hun een goodnessknows reep gekregen....erg lekker!!
    Heel veel pplezier en ik reis wel mee met jullie door je verhalen.

Groetjes patricia

Ps: als je nog tips wil, mijn verloofde is er vaker geweest ;)

• 12 Juni 2013 - 19:08

Rianne:

hoi Cobi en Wil,

gezellig weer jullie verhalen te lezen, er een beetje bij te zijn.
    al veel gedaan en geslapen en een "houten kont" in het vliegtuig gekregen.
    ik weet niet wat dat, heb nog nooit zo ver gevlogen.
    vanmiddag genoten van de het bezoek van Koningspaar aan Brabant. In Roosendaal stond de Koningin 1 meter van de kinderen van de BSO van Irene, straks om half 8 kijken of we ze zien.
    het is hier een beetje laf weer.
    Kees is nog niet thuis, had een meeting in Almere.
    ik ga zo even een blad maken om de mensen het bedrag wat ik gekregen heb met de emballage bonnen bekend te maken en te bedanken.
    geniet ze en ik kijk uit naar het volgende verslag.
    groetjes, Rianne

• 12 Juni 2013 - 19:19

Leo Kohlen:

Hoi Wil en Cobi, Ik zag de mail van Patricia en je moet inderdaad naar HENDERSON dat ligt een dikke 20 minuten van Las Vegas, maar zeer de moeite waard.
    Je moet naar MACK PHILLIPSvragen of naar FAY PTAK, zij is van P&O erg lieve vrouw en de directeur Mack is een pracht van een man.
    Dit gaan jullie leuk vinden doe ze van Tiny en mij de hartelijke groeten.
    Verder wensen we jullie een pracht van een reis.

• 12 Juni 2013 - 19:31

Jose:

zal01 wel een mooi uitzicht zijn daar zo hoog zal nog wel een foto van komen denk he. veel plezier daar. grtjs jose

• 12 Juni 2013 - 19:51

Stefan:

Howdie people....

weer genot om jullie verhaaltjes te kunnen lezen...
    ipv VIVA LAS VEGAS geloof ik in jullie geval VIVA LAS AIRCOOO.
    Hoop idd snel op wat foto's want dat maakt het helemaal compleet.
    Nogmaals veel plezier en tot lees

Stefan X

• 12 Juni 2013 - 21:18

Karin :

Fijn om weer te lezen hoe het met jullie gaat. Leuk verslag. Foto's zijn welkom haha. Fijne dagen nog samen!
    groetjes
    Karin

• 12 Juni 2013 - 21:35

Betsie:

Hallo Cobi en Wil,
    Wat leuk om toch weer een reisverslag van jullie te kunnen lezen.
    Hopelijk kunnen jullie de rest van de week lekker genieten.
    O, ja ik ga wel verder met het knuffelen van Jinte.

• 12 Juni 2013 - 22:16

Margo:

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen geniet ervan
    groetjes Margo en Jack en Timo

• 12 Juni 2013 - 22:21

Cindy:

Hoi Cobi en Wil
    Ik ben echt strontjaloers.....ga met veel plezier jullie reisverslagen lezen!
    Hoelang blijven jullie daar??
    Veel plezier
    Groetjes Cindy (& Jurgen en co)

• 13 Juni 2013 - 00:35

Jacqueline En Henk :

Hoi Cobi en Wil,

Wij wensen jullie een fijne week daar in het verre Vegas. Geniet ervan.
    Cobi, leuk om je verslagen weer te lezen. Je kan altijd nog schrijfster worden haha.

Henk gaat zich aanstaande zaterdag wederom uitsloven voor het KWF. Zijn doel is om die stijle "klote berg" daar in de Franse Alpen minimaal 3 keer te overwinnen. Zou super zijn maar een keer is ook al heel mooi toch?

Tot ziens en lieve groetjes uit "Rooi"

• 13 Juni 2013 - 11:15

Renee:

Veel plezier samen!!

• 13 Juni 2013 - 13:20

Marja:

Lieve Cobi en Wil, Fijn dat jullie goed zijn aangekomen! Altijd een hele reis hè, waar je toch wel even van bij moet komen, zeker met het tijdsverschil Helaas heb ik jullie niet persoonlijk een fijne vakantie kunnen wensen, maar bij deze dan! Heel veel plezier in Las Vegas en geniet ervan! XX Brabjes

• 13 Juni 2013 - 13:33

Helga:

heel veel plezier daar!! genieten he? groetjes van de mullies

• 14 Juni 2013 - 20:51

Tinus En Marij:

hoi cobi en wil, we wensen jullie een hele fijne vakantie in Las Vegas en we kijken uit naar jouw dagelijkse verhaaltje, Cobi. Geniet ervan! Groetjes tinus en marij