Van Sydney naar Singapore, 18 en 19 maart 2017 - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu Van Sydney naar Singapore, 18 en 19 maart 2017 - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu

Van Sydney naar Singapore, 18 en 19 maart 2017

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi en Wil

20 Maart 2017 | Singapore, Singapore

Zaterdag 18 maart: De afgelopen nacht minder goed geslapen dan de vorige maar op tijd weer op. Deze ochtend eerst wat tijd genomen om de verhalen en foto’s online bij te werken. Dat moet tenslotte ook een keertje gebeuren. Rond half 12 weggegaan uit het hotel naar George Street. Op zoek naar Uggs voor nichtje Aniek. Nu zijn er hier een groot aantal Ugg winkels maar ze hebben lang niet altijd dezelfde aanbiedingen. Kwamen ook een Ugg winkel tegen waarvan je het schreef als uUg. Ja welke is nu de goede??? Wij als leek hebben geen idee. Nagevraagd; de echte Australische heet gewoon Ugg, die met de hoofdletter U in het midden is een Amerikaanse fabrikant en dus eigenlijk geen echte Ugg. Enfin we zijn geslaagd en Aniek is volgende week een paar Uggs rijker. Vanaf George Street zijn we richting Curcular Quay gaan lopen waar de Harbour Bridge en het Opera House staan. Onderweg begon het nog even te regenen maar dat was dan ook meteen het laatste buitje van vandaag. De rest van de dag is het droog geweest en we denken een graadje of 25. Het was in elk geval lekker weer.

Onderweg hebben we voor de lunch wat sushi gegeten en daarna op een terrasje met uitzicht op de brug en het Opera House koffie gedronken. Aan de kade tegenover het terrasje waar we zaten lag een super groot cruiseschip aangemeerd: de Emerald Princess. Later op de middag zagen we het vanuit de Botanische Tuin weer de haven uitvaren, wat een ding. Na ons terrasje naar het Opera House dat we alleen van buiten hebben bekeken en via een klein stukje haven zijn we de Botanische Tuin in gelopen waar we zowat de rest van de middag hebben verdaan. In de haven lag een aantal boten te feesten met muziek etc. Aan de overkant van de haven werd het podium voor de opera Carmen opgebouwd die vanaf 24 maart a.s. buiten aan het water wordt gespeeld. Ook in de Botanische tuin was het behoorlijk druk en al met al was er een leuke sfeer met alles wat er omheen gebeurde. In de tuinen leven heel veel vogels en alweer die Ibissen, met honderden werkelijk waar. Ok zagen we Kaketoe’s en Lorries van de blauwe bergen rondvliegen. We hebben er foto’s van al zijn ze niet allemaal even scherp. Het filmpje van een van de Kaketoe’s wel:

Rond half 5 waren we eindelijk zo ver gevorderd dat we het cafe van de tuin hadden gevonden, was het net gesloten. Geen kopje thee meer dus. Via het Domain park met Speaker’s Corneren Hyde Park naar de Sydney Tower Eye gelopen en Sydney ook even van boven bekeken. Bij een van de restaurantjes onder in het centrum bij de toren gegeten. Al die weken dat we weg zijn hebben we nog niets te klagen gehad over het eten maar de pizza’s vanavond waren werkelijk verschrikkelijk. We zullen jullie de details besparen maar we zijn snel vertrokken nadat we het op hadden en naar het hotel gelopen. Gelukkig hadden we nog een beker vruchtenyoghurt staan die we samen soldaat hebben gemaakt. Morgenochtend weer vroeg op. Deze keer om 05.00 uur. Even na 6 uur worden we opgehaald voor de taxirit naar de luchthaven. Om 09.05 uur vertrekken we voor een nachtje naar Singapore. Onze vakantie zit er nu echt bijna op.

Zondag 19 maart: Om even na 5 uur ging de wekker af en na een douche waren we weer wakker genoeg om onze spullen te verzamelen en te zorgen dat we rond 6 uur beneden waren. Na het uitchecken bleek het buiten behoorlijk hard te regenen maar we hoefden uiteindelijk om kwart over 6 alleen maar ff in de taxi te stappen, toevallig dezelfde chauffeur van afgelopen donderdag. Vroeg op zondagochtend was het nog erg druk in de stad, zowel met voetgangers als auto’s. Buiten het centrum was het gelukkig was rustiger en we werden ruim op tijd afgezet bij de terminal met de beste wensen voor een goede thuisreis. Het inchecken, de douane en de security check verliepen uitermate snel en om half 8 zaten we al aan de koffie vlakbij de gate. Ook het boarden begon ruim op tijd en het vliegtuig vertrok om 09.05 uur van Sydney naar Singapore. Het heeft wel iets die Singapore Girls van Singapore Airlines, glimlachend en uitermate vriendelijk. Onderweg hadden we wel wat last van turbulentie maar alles bij elkaar viel het nogal mee. Even na 13 uur Singapore tijd landden we op Changi International Airport. Ook hier waren we snel door de douane en onze koffers draaiden alweer hun rondje op de bagageband. In de aankomsthal stond de chauffeur deze keer op ons te wachten en dus waren we al snel op weg naar het centrum.

Op de heenreis was het zowel bij aankomst als vertrek donker en dus zagen we niets van de vele mooie bloemen langs de snelweg naar de stad. Nu wel in allerlei kleuren. Aangekomen bij het hotel konden we ook gelijk inchecken. Bij het bericht dat we een kamer met City View kregen betrok het gezicht van Wil een beetje. Hij had graag een kamer met Harbour View gehad net zoals de vorige keer. Door zijn vraag of dat toch niet kon kregen we spontaan een upgrade naar een grotere kamer, heel luxe, compleet met loungebank, bureauhoek, 2 balkons en een veel grotere badkamer. Wel met City View maar toch, hadden ze niet hoeven doen. We genieten ondertussen natuurlijk wel van de extra luxe. Ook hebben ze voor ons voor morgen gratis een late checkout om 16 uur gerealiseerd. Wel fijn want we worden geloof ik rond 21 uur pas weer opgehaald in het hotel en vliegen tegen twaalven. Om half 3 zaten we al aan de koffie/thee op onze kamer en te bekomen van de reis. Allebei een uurtje of wat gedoezeld en het even rustig aan gedaan.

Op de computer het een en ander opgezocht voor morgen en beneden bij de conciërge een kaart van de stad gescoord en de weg naar CHIJMES gevraagd. Dat ligt vlakbij het hotel en is de oude missieschool van het Klooster van het Heilige Kindje Jezus (Convent of the Holy Infant Jesus – CHIJ). Het is gerestaureerd nationaal erfgoed en er zijn tegenwoordig veel bars, café’s en restaurants in gevestigd en heet nu dus CHIJMES. We hebben er eerst eens even rondgelopen en de stijl van het gebouw, zo’n beetje Spaanse missiestijl, bewonderd. In de voormalige kapel werd vanavond eeen Couture Wedding Show gehouden waarbij ook 2 bekende Singaporese artiesten aanwezig waren. Wij kennen ze natuurlijk niet maar er stonden nogal wat mannen foto’s van de 2 vrouwen, in prachtige avondjurken, te maken. Ze heten Chris Tong en Jesseca Liu voor wie dat interessant mocht vinden. Enfin een plekje gevonden bij restaurant Privé tussen de groene planten met live entertainment vlakbij. Zaten eerst op het terras maar toen er wat druppels vielen raadde de ober ons aan binnen onder de overkapping te gaan zitten en hebben we dat maar gedaan. Zaten we ook prima. Na het eten weer terug naar het hotel. Zijn toch moe van de lange dag.

• 20 Maart 2017 - 08:36

Betsie:

Wat gaat de tijd toch snel en wat hebben jullie veel gezien. Ik ben heel blij dat ik kon meegenieten van al dat moois want ik denk niet dat ik er ooit zal komen. Heel erg bedankt en ik hoop dat jullie nog een mooie dag hebben in Singapore en een veilige thuisreis. Groetjes

• 20 Maart 2017 - 10:14

Laurin:

Geniet nog even van deze dag. Of misschien zitten jullie al in het vliegtuig terug naar huis. Goede terugreis!

• 20 Maart 2017 - 13:27

Jose:

Mooi weer allemaal, the operahouse en de rest en mooie kamer ook met zitje leuk dat ze dat hebben gedaan. Grote peulen daar wat heb je gegeten maar 1 peultje haha. Jammer dat het er weer opzit he is snel gegaan hoor. Mailtje over vrijdag nog niet gestuurd doe ik wel als jullie thuis zijn. Nog fijne laatste uurtjes en een goede reis naar huis.
    groetjes jose

• 20 Maart 2017 - 22:22

Marja:

Bedankt voor de mooie foto's en het verslag! Echt een reis om nooit te vergeten. Jullie zitten nu in de lucht en komen morgenochtend vroeg aan. Fijn dat jullie dan weer thuis zijn! Dat zal wel vreemd zijn. Maar jullie huis staat er nog hoor! Volop narcissen in de tuin! Het voorjaar van vorige week is weer even verdwenen, maar dat komt vast snel terug. Tot morgen! Groetjes Fred en Marja XX