Singapore, 4 en 5 februari 2017 - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu Singapore, 4 en 5 februari 2017 - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu

Singapore, 4 en 5 februari 2017

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi en Wil

05 Februari 2017 | Singapore, Singapore

Vrijdagavond kregen we een telefoontje van Schiphol Taxi dat ze ons rond half 6 op zouden komen halen omdat wij om 8 uur op Schiphol moeten zijn en daar konden ze door de planning niets aan veranderen. Wij vonden tussen 6 en half 7 tijd vroeg genoeg, maar de taxicentrale blijkbaar niet. Ook een telefoontje van Marieke, onze “travelcounsellor” zeg maar, mocht niet baten en er kon niets meer worden gewijzigd. Enfin wij dus maar om 4 uur opgestaan i.p.v. om 5 uur en inderdaad stond de taxi netjes om half 6 op ons te wachten. Er was op zaterdagochtend zowat niets op de weg en dus werden we om even voor 7 uur net jes voor de deur van Terminal 3 op Schiphol afgezet. We stonden een minuut of 10 voor de balie van Singapore Airlines te wachten toen het inchecken begon en we waren eigenlijk gelijk aan de beurt. Na veel vijven en zessen bleek mijn handbagage zo’n 5 kg te zwaar te zijn en dus werden wij teruggestuurd om om te pakken. Geen probleem in principe want we hadden een lege sporttas in de bagage. Alleen hoe ga je dat doen en wat doe je waar in? Gelukkig stond er een grote weegschaal anders was het nooit gelukt. Ook het feit dat we 30 kg ruimbagage p.p. mee mogen nemen en het niet uitmaakt in hoeveel koffers en/of tassen dat zit scheelt uiteraard ook een hele hoop. Weer in de rij en deze keer werd de bagage meteen goedgekeurd. Was het achteraf helemaal niet zo erg dat we vroeg op Schiphol waren. Eenmaal door de bagagecontrole en de douane hadden we Starbucks zo gevonden en hebben we in alle rust genoten van een kopje koffie. Broodnodig om onze slaperige ogen open te houden en wakker te kunnen blijven.
Eenmaal bij Gate G4 begon het boarden ook zo en omdat we een Premium Economy ticket hebben voor het eerste gedeelte van de reis, mochten we ook nog wat eerder aan boord van een grote Airbus A350-900. Die Premium Economy stoelen zijn er maar 3 rijen van 8 stoelen aan boord en het zit tussen Business Class en Economy in. Wat meer beenruimte en iets bredere stoelen. Het vliegen met Singapore Airlines is ons uitermate goed bevallen ook al zitten we de rest van het het stuk morgen gewoon in Economy. De service is echt heel goed en zelfs het eten was lekker en da’s lang niet altijd zo. We hadden geen enkele klacht en stewardessen in een uniform van sarong en kebaya is weer eens wat anders dan die soms stijve mantelpakjes van andere airlines.

Om 10 over half 11 stegen we op van Schiphol en op zondag landden we om 05.50 uur op Singapore Changi Airport. Met een tijdverschil van 7 uur later in Singapore komen we dan op een vluchttijd van ongeveer 12 uur en 2 minuten uit. Een kwartiertje later stonden we in de aankomsthal op onze koffers te wachten. Ook dat was een fluitje van een cent en alhoewel de douane een paar minuten langer duurde dan verwacht stonden we al snel met koffers en al in de aankomsthal. Geen chauffeur met bordje met onze naam erop te zien maar even later bleek hij er wel te zijn. Binnen een minuut of 20 leverde hij ons netjes bij het Fairmont Hotel af en konden we gaan inchecken. We wilden graag gelijk een kamer als het kon omdat we toch graag een paar uurtjes wilden gaan liggen. In het vliegtuig slapen blijft toch voor ons allebei een beetje moeilijk. Na wat zoeken had de receptioniste voor ons een kamer met havenzicht waar we meteen in konden. Wel moesten we wat extra betalen om vroeg in te checken maar dat hadden we er graag voor over. Onze koffers werden voor ons naar boven gebracht en toen we de deur van kamer 2234 op de 22e verdieping open deden kwamen we bijna niet meer bij van het prachtige uitzicht op de haven van Singapore. We kijken o.a. op het Marina Bay Sands Hotel, het zo karakteristieke hotel met het schip erboven op dat je met de Formule 1 zo vaak te zien krijgt. Eerst een aantal foto’s van het uitzicht gemaakt en daarna toch maar ff proberen te slapen. Ondertussen was het een uur of 8 en rond 12 uur waren we toch weer genoeg uitgerust.

Naast het hotel ligt het Raffles City Shopping Centre met een ATM die ons eerste doel was. Singaporese dollars scoren. Er is in de kelder ook een grote foodcourt met heel veel kleine en grotere restaurantjes. We hadden echter zin in een broodje en Subway was er ook en dus de keuze snel gemaakt. Vanuit het Raffles zijn we in de richting van de Marina, de haven, gelopen en hebben onderweg onze ogen uitgekeken naar alle moderne en hoge gebouwen. Er staan nog wel wat oudere gebouwen rond de Marina maar het meeste is zeker niet oud en behoorlijk futuristisch. Op elk mogelijk plekje hebben ze planten of bomen neergezet en oogt het geheel toch heel groen tussen al het beton. Het was vandaag zo’n 29 tot 30°C en vreselijk vochtig, al schijnt dat hier altijd zo te zijn. De overgang met de Nederlandse winter is groot maar we klagen niet. Het uiteindelijke doel was om te kijken of we wat konden zien van het Formule 1 circuit. Dat lukte wel maar uiteindelijk kwamen we uit bij de Singapore Flyer, een 165 m hoog reuzenrad aan de kade. Binnenin ligt een kleine maar mooie aangelegde tuin met vijver en watervalletjes. We zaten op een terrasje te genieten van een ijskoffie toen de regen ineens met bakken naar beneden kwam en een paar minuten later was het net zo snel weer droog en kwam de zon weer door. Daarna wij in de Flyer en jahoor daarin zag je het vaste gedeelte van het F1 circuit super goed liggen evenals het Mandarin Bay Sands, the Gardens by the Bay, de Marina en een groot gedeelte van de rest van Singapore. Het was het grote genieten zeg maar. Terwijl we in het reuzenrad zaten begon de lucht te betrekken en werd het steeds donkerder. Wil was bang dat we in een onweersbui terecht zouden komen en dus namen we een taxi terug naar het hotel. Morgen kopen we kaartjes voor de hop on-hop off bus en gaan we nog het een en ander bekijken. Te voet kost het toch veel extra tijd. Zo kunnen we ook al een lijstje maken van wat we op de terugweg willen bekijken. Vanavond bij de Thai Experience in het Raffles heerlijk Thais gegeten. Echt niets te klagen op dat gebied hier….de keuze is reuze. Nog wat foto’s van het uitzicht in het donker gemaakt en een filmpje; kijk maar:

• 05 Februari 2017 - 16:59

Jose:

Hoi wereldreizigers,
    Fijn dat het eerste gedeelte van jullie reis alvast goed is gegaan, ook al heel wat moois gezien he!
    En wat een mooi uitzicht is savonds helemaal mooi met al die lichtjes. Je hebt het over een video maar die krijg ik niet te zien alleen de foto's. Ben benieuwd naar wat er allemaal nog komen gaat dit was alvast mooi. Geniet er maar van maar dat doen jullie wel zo te zien.
    groetjes en veel plezier daar, Jose

• 05 Februari 2017 - 17:03

Marja En Fred:

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Een goede reis hebben gehad. Even wat strubbelingen met de handbagage, maar gelukkig opgelost, inderdaad dan hebben jullie daar tijd genoeg voor.
    Het is daar prachtig hoor. Leuk om het formule 1 circuit te zien vanuit het reuzenrad. Fred heeft de formule ! wedstrijd daar een kunnen kunnen bijwonen. Een hele ervaring. Die heb je ook nog tegoed Wil.
    Nou, ik zou zeggen lekker gaan genieten en niet te veel achter de computer Cobi hihi!!
    Groetjes Fred en Marja

• 05 Februari 2017 - 17:22

Ri:

Geweldige foto.s
    En lekker weer zo te zien.

• 05 Februari 2017 - 17:49

Karin:

Dat klinkt als een prima begin en meteen al hele mooie foto's, zo anders dan de reizen die jullie normaal hebben gemaakt. Ik geniet weer met jullie mee.
    Fijne reis verder naar Nieuw Zeeland.
    Groetjes
    Kaatje

• 05 Februari 2017 - 20:05

Tineke:

Hoi Wil en Cobi.
    Geweldig dat dit gedeelte alvast goed is gegaan.
    En wat een rare gedachte, in zo'n korte tijd al zover weg.
    Ziet er wel heel erg mooi uit!!
    Geniet ervan.
    En fijn dat wij allemaal mee kunnen genieten, van al wat er te zien is.

Groetjes van ons allemaal

• 05 Februari 2017 - 20:51

Rianne:

Hoi wereldreizigers.

mooi verslag, het is uit eindelijke allemaal goed gekomen met de bagage.
    Vorig weekend was het Chinese NIeuwjaar, het jaar van de Haan, vandaar dat wij zo laat van de Carnavalsvereniging de nieuwjaarsborrel hadden.
    die boot boven op die grote gebouwen en ook van het circuit van de Formule`1 zag er erg mooi uit.
    succes morgen met de hop op- hop off bus, dat is toch makkelijker. geniet er van.
    ik plof nog ff op de bank om de nieuwe wildernis te kijken.
    een fijne avond, groetjes, Rianne en Kees.

• 06 Februari 2017 - 11:35

Marianne:

Hoi Cobi en Wil,

Wauw wat een hotel en wat een uitzicht. en er is zoveel te doen.

Geniet er van,

Marianne en de rest