Creglingen en Fingerhutmuseum, 15 september 2016 - Reisverslag uit Hüttenheim, Duitsland van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu Creglingen en Fingerhutmuseum, 15 september 2016 - Reisverslag uit Hüttenheim, Duitsland van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu

Creglingen en Fingerhutmuseum, 15 september 2016

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi en Wil

16 September 2016 | Duitsland, Hüttenheim

Weer een prachtige dag vanmorgen met een strak blauwe lucht, zon en een lekker windje. Voor de middag ook een lekkere temperatuur met zo’n 25 °C maar na de middag toch weer richting 30°. Vanmorgen weer richting de Wijnparadiesscheune. Deze keer gewoon even gestopt om koffie te drinken en daarna nog een stuk verder gereden tussen de wijngaarden tot bij Schloss Frankenberg. Vandaar via een paar kleine dorpjes naar Uffenheim waar we bij de plaatselijke bakker op het zeer warme terras hebben geluncht. Van Uffenheim naar Creglingen, een van de plaatsjes aan de Romantische Strasse. Dat was uiteindelijk toch ons doel deze vakantie.
In Creglingen een wandeling door het dorpje gemaakt. Het viel een beetje tegen; weinig mensen en redelijk wat lege winkels. Op het terras van ijssalon Michelangelo was het wel druk en omdat het toch vakantie is…ijskoffie voor mij en Amarena kersencoupe voor Wil. Tussen de grote bloempotten rond het terras vlogen twee kolibrievlinders heen en weer. Na veel niet gelukte foto’s toch nog een paar kunnen maken. Is niet zo gek dat ze niet lukken als je ziet hoe snel de vleugels op en neer gaan, net als bij een echte kolibrie. Heb het ook nog een heel klein stukje gefilmd, maar weet niet of het uploaden gaat lukken. Proberen doe ik het in elk geval.
In Creglingen blijkt een vingerhoedjesmuseum te zijn. Niet midden in het dorp maar een heel stuk er buiten in Creglingen Kohlesmühle. Er staan meer dan 4000 vingerhoedjes uitgestald en het museum bestaat al vanaf 1982. Je kijkt er je ogen uit en er zijn ook uitzonderlijk mooie exemplaren tussen. Wil vond er eentje met Mars erop. Die had hij graag mee naar huis genomen maar was jammer genoeg niet te koop. Ook de materialen waarvan ze gemaakt zijn van plastic, hout, keramiek, glas, kristal, diverse metalen tot zilver en goud aan toe. Super leuk. Voor de entree hoef je het niet te laten, die is maar € 2,-- p.p. Denk dat vriendin Kaatje zich hier ook uren zou kunnen vermaken . Bij het museum hadden ze eindelijk ook het boekje over de Romantische Strasse te koop. Nieuw leesvoer om uit te zoeken wat we precies willen gaan bekijken de komende dagen. De middag was zowat voorbij toen we weer buiten stonden, zodat we terug naar Hüttenheim zijn gereden. Vandaag hebben we zelf gekookt. Hadden we gisteren al van alles voor mee genomen uit de supermarkt. Fijn een rustig avondje na een drukke dag.
Gelukkig koelt het hier ’s avonds flink af waardoor we ’s nachts redelijk goed kunnen slapen. Morgen wordt het flink koeler volgens het weerbericht. Wachten we gewoon ff af.

• 16 September 2016 - 11:41

Jose:

Hoi daar net alle foto's bekeken mooi zeg die vingerhoedjes geweldig ben je wel ff mee bezig om die allemaal te bekijken prachtig echt de moeite waard hoor. En maar 2euro entree is niks voor wat je krijgt daar. Vindt de foto van de kolibrivlinder ook mooi gelukt hoor had ik nog nooit gezien. Veel plezier nog.
    grtjs J

• 16 September 2016 - 12:44

Karin:

Haha, ik heb genoten van alle foto's, wat heb je er veel gemaakt daar. Lief dat ik mag meegenieten, ik zag er zoveel langskomen die hier ook de kast prijken maar ik zag er ook veel waarvan ik zou willen dat ze hier in mijn kast staan. Hele mooie, en vooral Wil op het trapje geduldig wachten is een mooie foto :)

Mooi gebied waar jullie zijn.
    groetjes
    Karin