Praia da Galé en Praia dos Salgados, 28-05-2016 - Reisverslag uit Albufeira, Portugal van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu Praia da Galé en Praia dos Salgados, 28-05-2016 - Reisverslag uit Albufeira, Portugal van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu

Praia da Galé en Praia dos Salgados, 28-05-2016

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi en Wil

29 Mei 2016 | Portugal, Albufeira

Rond half 9 toch maar eens opgestaan. Die houten luiken voor alle ramen houden het licht prima tegen en je hebt daardoor geen idee hoe laat het eigenlijk is. Het weer leek erg mooi maar toen we zaten te ontbijten trok de lucht binnen 5 minuten dicht, begon het hard te waaien en te regenen. Dat was ook voorspeld maar gelukkig trok het na een uur of wat over en kwam de zon weer te voorschijn. Een graad of 22 maar met harde wind. Op het balkon uit de wind was het prima te doen op het ligbed zodat ik daarvan heb geprofiteerd en een half uurtje in de zon heb liggen lezen. Wil zat ondertussen de kwalificatie van de F1 te kijken en zag Max Verstappen zijn auto in elkaar rijden in Monaco. Dit zijn blijkbaar niet de beste dagen voor de Nederlandse sporters. Een tijdje na de lunch in de auto gestapt naar het Praia da Galé waar we in 2014 geroosterde kastanjes aten en nu op het terras aan zee koffie hebben gedronken. Achter de glaswand zaten we lekker uit de wind. Na een tijdje een stukje doorgereden naar het Praia dos Salgados waar meer dan 1 km “boardwalk” ligt van de diverse parkeerplaatsen door de duinen naar het strand om het ecosysteem van de duinen beter te bewaren. Het hele stuk gewandeld tot aan het achterste stuk strand. Deze boardwalk is betaald door CS Hotels, eigenaar van een aantal 5-sterren hotels die net achter de duinen staan, om naast de eerder genoemde reden, het zo voor hun gasten makkelijker te maken naar het strand te gaan.

Op de terugweg bij de Lidl gestopt om inkopen voor het avondeten te doen. Besloten dat we vandaag eens gebruik gaan maken van onze goed uitgeruste keuken. Zou toch zonde zijn als we er helemaal niets mee zouden doen hé. Laat gegeten want we vertrokken pas om 19.15 uur bij de Lidl naar Clube Albufeira. ’s Avonds op internet een aantal mogelijke uitstapjes voor de komende dagen opgezocht en bekeken. Hebben wel enkele leuke ideeën opgedaan.

• 29 Mei 2016 - 12:17

Jose:

Lekkere strandjes lekker rustig ook mooi om er zo naartoe te lopen.
    groetjes J

• 29 Mei 2016 - 13:40

Tineke Dijkhuizen:

Hallo Wil en Cobi,
    dit ziet er ook weer helemaal top uit zeg.
    En wat fijn dat het appartement van alle gemak is voorzien!!!
    Inderdaad op die ene foto zie je precies de windrichting.
    Ik hoop dat jullie nog veel mooi's zullen zien.
    Wij kunnen dan vanuit hier ook mee genieten.
    Hier is het ondanks de negatieve weersverwachting de 2 laatste dagen ook heel mooi weer geweest.Nu ( zondag ) hebben we in Best wat regen .
    Verder gaat hier alles zijn gangetje.
    Veel plezier geniet ervan!!!
    Liefs van de Dijkies uit het mooie Best.

• 30 Mei 2016 - 20:55

Marja:

Dat ziet er goed uit. Mooie Hollandse luchten! Lekker genieten van jullie appartement! Ik hoop dat het eten lekker was, vast wel! Hier is Veldhoven bijna ondergelopen vandaag! Tjonge wat een regen zeg. Zelfs met onweer. Maar daar hebben jullie geen last van! Lekker genieten daar!
    Liefs, Fred en Marja