Op weg naar Albufeira, 27-05-2016 - Reisverslag uit Albufeira, Portugal van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu Op weg naar Albufeira, 27-05-2016 - Reisverslag uit Albufeira, Portugal van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu

Op weg naar Albufeira, 27-05-2016

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi en Wil

29 Mei 2016 | Portugal, Albufeira

Het viel niet mee om ’s nachts om 02.00 uur op te staan aangezien we pas rond half 10 naar bed gingen. Dit valt zo buiten onze normale tijden dat slapen heel slecht lukte. Gelukkig hadden we het merendeel van onze spullen al op donderdagmiddag ingepakt en stond alles klaar. Een snel kopje thee en om 10 voor 3 zaten we in de auto naar Schiphol. Onderweg hele stukken snelweg waarop wij de enige weggebruikers leken maar een stuk verderop werd het toch steeds drukker, vooral met vrachtwagens. We schoten goed op en even voor half 5 parkeerde Wil de auto op P3. Met de bus naar de vertrekhal en daar zoals gebruikelijk bij TUI van hot naar her. Eerst van Hal 1 naar Hal 3 om in te checken en de koffer zelf in te checken, daarna weer terug naar Hal 1 om richting Pier D62 te gaan. Bij de veiligheidscontrole moesten ze me hebben deze keer, mijn computer ging 3x door de scan, evenals mijn handbagagekoffertje. Mocht zelf nog net de rits opendoen maar de mevrouw van de beveiliging haalde er verder zowat alles uit, in een aparte bak en door de scan. Ondertussen was het bijna half 6 en waren we toe aan een bakkie koffie van Starbucks. De rij wachtenden was zolang dat we pas om 10 voor 6 onze koffie hadden. Even gezeten maar daarna toch besloten om met de koffie in de hand naar de gate te gaan. Maar goed ook want er stond al “gate closing” en ze waren bijna klaar met boarden. Nog net op tijd dus. Jammer genoeg zaten we niet naast elkaar maar ik had wel een plaatsje aan het raam (28A), dus je hoort me niet klagen. Wil zat in de rij achter me op 29C aan het gangpad en ook hij zat prima. Driekwart van het toestel zat vol jeugd. Waarschijnlijk allemaal op vakantie na hun examens.

Tijdens de vlucht proberen te slapen, maar zoals gewoonlijk bleef het bij een tijdje stil zitten met de ogen dicht. Om 10 voor 9 plaatselijke tijd (uurtje verschil met Nederland) landden we op Faro waar het op dat moment nog behoorlijk bewolkt was. Eenmaal in de aankomsthal kwamen de koffers er al aan op de bagageband en stonden we al snel bij de contactpersoon van de car rental. Eerst nog netjes bij de hostess de transfer geannuleerd natuurlijk. Met een busje van de parkeerplaats naar de car rental waar we een grijze Ford Fiesta meekregen die er deze keer heel netjes uitziet. Omdat we de auto vroeger moeten inleveren dan op de voucher staat en het kantoor daarvoor speciaal eerder open moet, kost ons dat wel € 30,-- extra (kantoor gaat pas om 08.00 uur open maar wij moeten de auto toch zeker rond 07.15 uur weer inleveren om rond 07.30 uur op de luchthaven te kunnen zijn). Dat mag de pret echter niet drukken; het komt vast wel goed. Met onze eigen TomTom in de auto op weg naar Albufeira waar we een half uurtje later aankwamen bij Clube Albufeira. Inchecken was geen probleem en zo gebeurd alleen konden we de sleutel pas een half uurtje later ophalen. Wat makkelijk dat we 2 jaar geleden hier ook in de buurt waren en we de weg al een beetje kennen; Wil reed nog moeiteloos naar de Lidl. Wat inkopen gedaan voor het ontbijt en verder water, frisdrank etc. Weer terug onze sleutel gekregen en naar het appartement gereden. Dit park ligt tegen een vrij steile helling gebouwd met allemaal appartementen in 2 verdiepingen. In de verte kunnen we vanaf ons balkon nog net de zee zien. Het is een heel mooi en groot appartement met een complete keuken en een woonkamer met open haard. Verder zijn er 2 flinke slaapkamers met allebei een eigen badkamer en is er zelfs een wasmachine en droger aanwezig. Zullen we wel geen gebruik van maken, maar het is er toch. Meer dan genoeg ruimte voor ons tweetjes. De lucht was weer helemaal opengetrokken en de zon scheen; het was zo’n 22 ⁰C heerlijk dus. Vanmiddag verder alleen maar wat uitgerust omdat de moeheid na de lunch bij ons allebei toesloeg. Wil keek ook nog naar de Giro op tv en we zagen Steven van Kruijswijk tegen de sneeuwmuur rijden. Wat sneu voor hem om daardoor de rose trui te verliezen. In het begin van de avond naar Albufeira gereden waar we bij Restaurante Japonês Happy Sumo heerlijk sushi hebben gegeten. Echt heerlijk en een aanrader. Wil zou er volgende week nog wel eens willen gaan eten alhoewel er alleen stokjes op tafel lagen en hij daarmee niet zo bedreven is. Stokjes met een elastiekje aan elkaar werkt ietsje beter, maar ook dat is het niet helemaal. Hij zou liever gewoon met mes en vork eten. Daarna terug naar het appartement waar we nog een uurtje op ons balkon hebben gezeten. Wel met een vest aan omdat het behoorlijk begon af te koelen. Redelijk op tijd bedje opgezocht; ook hier een redelijk hard exemplaar zoals het in Portugal hoort.

• 29 Mei 2016 - 00:35

Betsie:

Het ziet er goed uit daar geniet ervan met volle teugen en rust ook maar lekker uit.

• 29 Mei 2016 - 07:17

Stefan:

Oh wat heerlijk weer voor jullie. Geniet er maar lekker van.
    Fantastisch, Wil met stokjes met elastiekjes, net een kind op een fiets met zijwieltjes.....whaahaa ENJOYYYZZZ
    Looking forward op de volgende verhalen en vooral foto's....

• 29 Mei 2016 - 08:06

Karin:

Goedemorgen vanuit een bewolkt Veldhoven. Geniet maar fijn daar in Albufeira. Het ziet er weer mooi en gezellig uit allemaal. Fijn dat jullie zo'n ruim een mooi appartement hebben.
    Veel plezier samen.

• 29 Mei 2016 - 11:02

Jose:

Leuk om weer een verslag te krijgen, dat het ook gelukt is nog met de slechte wifi daar. Verheug me weer opde rest van de foto's en verslagen. Dit ziet er in ieder geval al goed uit. Veel plezier daar. Groetjes J