Cala d'Or en Portocolom, 24-09-2015 - Reisverslag uit Palma de Mallorca, Spanje van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu Cala d'Or en Portocolom, 24-09-2015 - Reisverslag uit Palma de Mallorca, Spanje van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu

Cala d'Or en Portocolom, 24-09-2015

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi en Wil

25 September 2015 | Spanje, Palma de Mallorca

Ook vanmorgen was het eerst nog wat bewolkt maar al snel kwam het zonnetje door. Na het ontbijt en het updaten van dit blog heerlijk een tijd in het zonnetje gezeten op het balkon. De zon staat de hele dag pal op het balkon en er stond ook niet veel wind. Een uurtje of wat later konden we het echt niet meer uithouden in de zon. Om af te koelen een duik genomen in het zwembad. Wil vond het erg koud maar ik vond het wel lekker, nadat ik er door was natuurlijk. Verwarmd water dat kennen ze hier niet, de zon warmt het wel op.

Na de lunch naar het centrum van Cala d’Or gereden en op een terras koffie gedronken aan de drukke hoofdstraat. Terwijl we aan de koffie zaten begon het weer redelijk te betrekken al bleef de zon af en toe tussen de wolken door piepen. Het centrum van Cala d’Or is gezellig en vol winkeltjes, eetgelegenheden en de nodige hotels. Verder zijn er geen noemenswaardige zaken te bezichtigen. Van Cala d’Or naar het havenplaatsje Porto Colom (ook geschreven als Portocolom) gereden. Deze plaats is een heel stuk minder toeristisch dan Cala d’Or en we zagen zeker rond de grote haven weinig of geen hotels en ook geen winkeltjes die speciaal op de toeristen gericht zijn. We zijn de haven rond gereden tot voorbij de vuurtoren (Far de Portocolom ) waar nog een soort uitzichtpunt aan zee was.

’s Avonds was er een toeristische markt hier in Cala Egos. Het deel van Cala d’Or waar Club Marthas staat heet namelijk Cala Egos. Ze verkochten er heel veel sieraden en andere zaken van CD’s tot kleding. Een rondje gelopen en daarna bij Restaurant Tony’s gaan eten waar ook Clarine en Albert (uit Rooi) opdoken. Aansluitend was er bij Club Marthas, i.v.m. de vrije dag van het animatieteam, een concert van een meidengroepje dat Hypnotic Fever heet. Heel internationaal: Engelse zangeres en Ierse en Mallorcainse danseressen. Ze zongen covers van bekende liedjes van The Supremes t/m Beyoncé.

• 25 September 2015 - 12:49

Jose:

Blij dat jullie weer wat beter weer hebben gehad lekker dat zwembad zou er zo in willen duiken. Mooie rotskust is het daar ook he! En een markt is altijd wel leuk om een keer over te lopen.

grtjs jose

• 25 September 2015 - 16:56

Rianne:

hoi Cobi en Wil,

vandaag 2 mailtjes van jou, waarvan er een niet werkte en die had ik natuurlijk eerst en toen geen tijd meer. dan maar vanmiddag.
    lekker gezwommen, mooie uitzichten zo overal.
    hier is het ook redelijk weer geweest, de deur open gehad.
    zo eten en dan omkleden en vanavond naar Ameezing in Eindhoven.
    Marieke en Marijke gaan mee. we gaan vroeg, want er staan nog 2 tribunes van 18 september. Marijke en ik willen wel graag zitten en de andere 2 offeren zich wel op om ook te gaan zitten.
    een fijne avond, groetjes, Rianne

• 25 September 2015 - 22:52

Karin:

Wat heb je mooie foto's weer geplaatst, tis een mooi eiland. Blaas maar wat zo'n deze kant op

• 26 September 2015 - 17:12

Marianne:

Hoi Cobi en Wil,

Zijn we als drie gezusters echt in de zelfde plaats geweest Cala dor Gardens ligt ok in Cala Egos.
    Is wel raar. Maar mooie plaats volgens mij is wel nagenoeg heel de kuststrook toeristisch.

Veel plezier nog

Groetjes je kleine zusje Marianne