Prachtige dag, 10 maart 2015 - Reisverslag uit Ried im Zillertal, Oostenrijk van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu Prachtige dag, 10 maart 2015 - Reisverslag uit Ried im Zillertal, Oostenrijk van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu

Prachtige dag, 10 maart 2015

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi en Wil

11 Maart 2015 | Oostenrijk, Ried im Zillertal

Rond 8 uur opgestaan en Wil, Yvette en Bart met de skibus van 09.58 uur, die bij het hotel hiernaast stopt, naar Kaltenbach vertrokken. Ik begon aan een nieuw boek en zat nog te lezen toen Yvette een uurtje later een berichtje stuurde dat ik het beste vandaag naar boven kon komen om te lunchen omdat er voor morgen sneeuw wordt verwacht. In het dal was het 15 ⁰C en ik was benieuwd hoe de temperatuur boven zou zijn. Dus spullen gepakt en met de auto naar Hochfügen waar we rond half 1 hadden afgesproken. Gelukkig wist ik de weg nog wel een beetje van 2 jaar geleden maar hoe smal de weg hier en daar was én hoe steil … dat was ik toch wel vergeten. Maar op mijn gemak in zijn 2 naar boven getuft. De parkeerplaats leek wel bomvol te staan zodat ik de auto vooraan op de eerste de beste plek heb geparkeerd. Van daar te voet naar het Panoramahotel tegenover de liften. Dat was wat verder dan verwacht. Geen punt, maar ik moest hier en daar door het smeltwater klossen en uitwijken voor vertrekkende bussen en auto’s om geen klets water over me heen te krijgen. Maar achteraan bleek wel parkeerplaats genoeg te zijn. Ach dan had ik ook dat beetje lichaamsbeweging gemist hé. Wil zat op het terras van Panorama al op me te wachten, terwijl Yvette en Bart nog een rondje aan het snowboarden waren compleet met een half pipe. Nadat ook zij waren gearriveerd heerlijk in de zon geluncht met o.a. een kop tomatensoep. Jassen en vesten uit, zo warm was het. Ff later lokten de pistes alweer en verdween mijn aanhang weer de lif in naar boven voor nog een paar uurtjes wintersport. Er stond nog een lege ligstoel en daarin heb ik nog fijn een half uurtje liggen lezen in ‘t zonnetje. Terug beneden in het dal boodschappen gedaan. Eerst op zoek naar de ingang van Trachtenwelt, een grote zaak die o.a. dirndl’s verkoopt. Op 2 plekken gevraagd voordat ik het had gevonden. O.a. bij de McDonalds en daar maar meteen ff koffie gedronken. Wel fijn dat ze hier net als in Duitsland bijna allemaal een McCafé erbij hebben. Trachtenwelt staat naast de doorgaande weg, maar je kunt daar nergens afdraaien. Blijkt dat je het dorp moet inrijden en via een tunnel onder de weg door bij o.a. het station én Trachtenwelt terecht komt. Op verzoek van Yvette een paar foto’s gemaakt van wat er zoal te koop is. Mogelijk wil ze zo’n dirndl kopen. Ook nog even een paar vingerhoedjes gescoord bij een grote souvenirwinkel en nog wat boodschappen gedaan bij Hofer voor het avondeten. Ik was pas rond 5 uur weer thuis en een half uurtje later kwam de rest ook met de skibus terug. ’s Avonds na het eten hebben ze een paar spelletjes gedaan terwijl ik zat te haken. Ook hebben we nog geproost op een fijne vakantie met een glaasje sekt . Na een dag buiten was iedereen behoorlijk moe zodat de eerste al rond een uur of 10 begon te gapen en was het al vroeg bedtijd.

  • 11 Maart 2015 - 13:05

    Karin:

    Knap dat je alleen naar boven bent gereden daar. terwijl de rest sneeuwpret heeft vermaak jij je met lezen en haken! Ieder zijn ding, en gezellig hebben jullie het alle vier zo te lezen!
    Groetjes
    Kaatje

  • 11 Maart 2015 - 14:22

    Marja:

    Leuke foto's hoor. Hier is het momenteel ook strak blauw, 9 graden.
    Lekker genieten hoor! Ik vond het al zo raar stil bij jullie. Nou snap ik waarom!!
    Nog veel plezier! Groetjes aan iedereen! X Fred en Marja

  • 11 Maart 2015 - 14:25

    Rianne:

    hoi,

    knap hoor dat je naar boven bent gereden, is niet mijn ding. de Alpe in Frankrijk doe ik ook, ook geen auto verplaatsen, maar gelukkig zijn er altijd wel mannen die ff helpen.
    de beweging heb je ook gehad, je mist natuurlijk je rondje met Els.
    lekker dat je boven in de zon hebt gezeten.
    ja. zo'n jurk heb ik geloof ik nog ergens in de carnavalskast hangen.
    ik ga nog aan de gang met mijn nieuwe machientje. ben wel heel blij dat ik een nieuwe heb.
    veel plezier, groetjes, Rianne

  • 11 Maart 2015 - 16:00

    Jose:

    Zo 3e verslag ook gelezen, jij vermaakt je ook wel zo te horen en zien ook zonder dat je zelf sport lekker in de ligstoel met dat uitzicht en de omgeving verkennen. In de bergen rijden is niet mijn ding ben altijd zo bang dat ik achteruit ga met optrekken als je dan nog op zo'n smalle weg zit brrr eng. Ben zelf trouwens weer opgeknapt van mijn griep moet alleen mijn keel een beetje sparen nog ben bang dat het anders erger wordt klinkt nog niet zals het moet zijn. Veel plezier nog daar de komende dagen.
    groetjes jose

  • 11 Maart 2015 - 16:56

    Ria:

    Mooie foto,s Cobi.
    Fijn dat je je haakwerk bij je hebt.
    Hoelang blijven jullie eigenlijk,
    Laat die drie maar schuiven, blijf jij maar lekker bij de kachel.
    Groetjes, en ik zie de volgende foto,s wel. Veel plezier.
    Ria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cobi en Wil

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 131630

Voorgaande reizen:

04 Februari 2017 - 21 Maart 2017

Twee werelddelen: Azië en Oceanië

13 September 2016 - 25 September 2016

Duitsland, Romantische Strasse

27 Mei 2016 - 03 Juni 2016

Albufeira, Algarve, Portugal

21 September 2015 - 01 Oktober 2015

Spanje: Cala d'Or op Mallorca

12 Juni 2015 - 20 Juni 2015

Azoren: Terceira

08 Maart 2015 - 15 Maart 2015

Wintersport im Zillertal

16 September 2014 - 24 September 2014

Kissimmee, Orlando, Florida, Verenigde Staten

18 Juni 2014 - 25 Juni 2014

Eerst Algarve, Portugal en nu Reykjavik, Ijsland

15 September 2013 - 29 September 2013

Las Vegas in juni en Portugal in september

27 Mei 2012 - 23 September 2012

Ierland in mei/juni en Italië in september

24 September 2011 - 08 Oktober 2011

España: Andalucia

09 September 2010 - 15 September 2010

Denemarken / Korte rondreis Jutland

11 Juni 2009 - 27 Juni 2009

U.S.A. New England 2009

12 November 2007 - 18 November 2007

Edinburgh, Schotland

21 Juli 2007 - 14 September 2007

U.S.A. 2007

Landen bezocht: