Naar Oostenrijk, 8 maart 2015 - Reisverslag uit Ried im Zillertal, Oostenrijk van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu Naar Oostenrijk, 8 maart 2015 - Reisverslag uit Ried im Zillertal, Oostenrijk van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu

Naar Oostenrijk, 8 maart 2015

Blijf op de hoogte en volg Cobi en Wil

11 Maart 2015 | Oostenrijk, Ried im Zillertal

Nadat we om kwart voor 6 waren opgestaan de laatste dingen ingepakt, ontbeten en Wil begonnen met het inladen van de auto. We nemen niet onze eigen auto mee maar hebben geruild met de ouders van Bart. Daar passen gemakkelijker 4 personen met alle skispullen in. Dat gaat in onze Corsa echt niet. Om kwart over 7 vertrokken om Yvette op te halen en om half 8 reden we richting snelweg Veldhoven uit. Het was prachtig zonnig weer en rustig op de weg. Groot voordeel dat er op zondag praktisch geen vrachtverkeer rijdt in Duitsland. Net voorbij Bad Kreuznach in Frei-Laubersheim een klein uurtje gestopt voor koffie bij een van de vrienden van Yvette. Was gezellig om elkaar weer ff te zien. Daarna verder richting Oostenrijk. Natuurlijk een paar stops gemaakt om te lunchen en koffie te drinken. Tussen München en de Oostenrijkse grens begon het aan de andere kant aardig druk te worden en stond er file of reed het erg langzaam. Wij waren heel blij dat het richting Oostenrijk een stuk rustiger was op de weg. Tot een heel eind voorbij de grens stond ook aan de Oostenrijkse kant bij Kufstein nog file en ook bij aankomst in het Zillertal stond er voor de tunnel aan de andere kant file tot voorbij Fügen. Een heel druk weekend geweest voor het skiën natuurlijk, vooral door dat prachtige zonnige weer. Rond half 6 kwamen we aan in Ried im Zillertal bij Haus Flörl en kregen we de sleutels van appartement Wetterkreuz. De auto uitgeladen en in het appartement de spullen uitgepakt. Kopje thee gedronken en daarna het dorp in gelopen om ergens te gaan eten. Gasthof Zillertaler Hof was het eerste restaurant dat we tegenkwamen. Natuurlijk ontbraken de Wiener schnitzel en Tiroler Leber niet op het menu. Enfin we hebben lekker gegeten en hebben daarna de dag afgesloten in het appartement met een lekker glaasje rode wijn.

• 11 Maart 2015 - 12:58

Karin:

he jullie zijn weer goed aangekomen. En nu maar even genieten van jullie mooi wintersportvakantie. Hier is het lekker zonnig.
    groetjes
    Kaatje

• 11 Maart 2015 - 14:17

Rianne:

hoi,

ik denk dat ik wat gemist heb, dat jullie op wintersport gingen.
    ik wens jullie veel plezier.
    groetjes uit een zonnig Veldhoven, vanmorgen begonnen met mist.
    Rianne

• 11 Maart 2015 - 15:33

Jose:

Zag net ineens 3 verslagen dus zo de andere nog kijken, goed aangekomen in ieder geval ook ondanks die file mooi voor etenstijd daar.
    grtjs jose