Miami Beach en Key Largo 18-09-2014 - Reisverslag uit Key Largo, Verenigde Staten van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu Miami Beach en Key Largo 18-09-2014 - Reisverslag uit Key Largo, Verenigde Staten van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu

Miami Beach en Key Largo 18-09-2014

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi en Wil

19 September 2014 | Verenigde Staten, Key Largo

Om half 8 begon de dag omdat we richting Miami gaan, en daarna naar Key Largo, een rit van zo´n 283 mijl (ruim 455 km). Vanmorgen nog even een hotel in Key Largo geregeld via Booking.com omdat het wel duidelijk was dat we heen en terug echt niet op een dag zouden kunnen halen. Om kwart over 9 vertrokken we maar onderweg moesten we nog tanken. Pas bij het 3e pompstation lukte dat. Bij het eerste konden we niet tanken met de creditcard; bij het tweede was een storing waardoor er niet getankt kon worden maar 3x is scheepsrecht en dus konden we daarna verder rijden. Onderweg hebben we bij een MacDonalds koffie gedronken en 's middags rond een uur of 2 nog ergens geluncht. Bij de eerste stop zagen we pas hoe smerig onze auto was geworden nadat we ergens door een zwerm beestjes waren gereden. De afstand viel behoorlijk tegen. De eerste 1,5 uur was het erg druk op de weg waardoor we niet erg opschoten. Verder ging het eigenlijk wel. Pas rond 3 uur reden we Miami Beach binnen waar we weer veel moeite hadden om een parkeerplaats te vinden. Na een tijdje rondrijden vonden we toch een plaatsje in South Beach. Eerst een stukje over het strand en daarna over de boulevard langs Ocean Drive. Aan Ocean Drive staan prachtige art deco panden uit de twintiger jaren van de 20e eeuw. Dan moet je wel naar boven kijken want beneden is het allemaal terrassen en winkeltjes. Vlakbij de auto nog een drankje gedaan op een lounge terras waar we voor ons gevoel de hoofdprijs moesten betalen voor 2 kopjes thee, een glaasje icetea en een glaasje ananassap. Dat kostte ruim $ 26,-, Meestal is het hier toch een heel stuk goedkoper en dat terras had niet eens uitzicht op zee, zal wel aan dat lounge liggen. Na zo'n 1,5 uur in Miami Beach weer in de auto gestapt om naar Key Largo te rijden naar de Seafarer Resort and Beach. Wel moesten we daarvoor dwars door het centrum van Miami. Een grote vergissing midden in het spitsuur. Optrekken, stoppen, optrekken, stoppen enz. Na een hele tijd reden we toch Miami uit richting de Keys. Net voor het donker rond half 8 kwamen we aan bij het hotel. Het kantoor was dicht maar in de brievenbus zat een envelop voor ons met de sleutel en een plattegrond. Het is maar klein maar heeft wel een eigen strandje waar we nog ff zijn wezen kijken. Schuin aan de overkant van de weg zat een Denny´s waar we daarna naar toe geklost zijn en heerlijk hebben gegeten. Aangezien het weer flink grote porties waren hebben we met ons vieren daarna twee toetjes gedeeld omdat het er anders niet meer bij zou kunnen. Aansluitend terug gelopen naar onze kamer (klein huisje met een grote keuken met bar en barkrukken en zithoekje, groot bed in de woonkamer en een kleine slaapkamer met een kleiner 2 persoonsbed en een mini badkamer. Omdat Wil en ik in Kissimmee de kamer met het grootste bed hebben, mogen Yvette en Bart vandaag het grote bed hebben en nemen Wil en ik het kleinere. Voor een nacht zullen we ons wel redden hier. In Miami Beach was het behoorlijk warm vanmiddag met 94°F (34,4 °C); in Key Largo was het afgekoeld naar 82°F, nog altijd 27,7°C. Morgen kort nog ff een stukje Keys bekijken en daarna naar de Everglades!

• 19 September 2014 - 07:12

Rianne:

Goedemorgen,

goed dat jullie bedacht hadden dat het toch wel heel veel miles waren voor een dag. ( kees heeft dat ook een keer gehad, had aan mijn beloofd om naar de tour de france te gaan en moesten toen op een dag 500 km rijden), doen we ook nooit meer zo.
    wel een heel vieze auto, zeg.
    mooi aan het strand en in warm water zwemmen lijkt me niets.
    geniet nog en rijd veilig terug.
    vandaag krijgen Bas en Marleen de sleutel van hun huis in Veldhoven. de komende weken zijn we wel onder de pannen.
    heel veel plezier nog en ik kijk uit naar het volgende verslag.
    doeiiiiiiiiiiiiiiiii

• 19 September 2014 - 09:22

Patricia Spaan-kohlen:

Hey cobi en will

Te gek dat jullie nu zijn waar wij 2 jaar geleden waren! Echt gaaf! In key west ff sloppy joe's aandoen. Is zeker een aanrader. En de locale key lime pie proeven!
    We hebben toen ook de haunted tours gedaan. Ik weet niet of jullie daar blijven slapen maar dat is zeker se moeite waard en uiteraard de zonsondergang zien. Die hebben wij toen niet meegekregen vanwege het slechte weer.

Ik ga vanavond ff zitten om jullie foto's te bekijken en de andere verhalen te lezen.

Heel veel plezier en als je naar de everglades gaat weet ik nog wel een goed adresje voor de boottocht

grtz patricia

• 19 September 2014 - 10:14

Nellieluijkx:

Mooie verhalen en foto's! Jullie genieten volop zo te zien. Heel veel groeten uit een verregend Veldhoven, grote plensbuien gisteravond. Zeg maar tegen Yvette dat Frenkie echt heel lief is voor ons. We krijgen kopjesals dankvoor het eten.

• 23 September 2014 - 00:30

Patricia:

miami is aan de ene kant mooi en valt aan de andere kant ook wel ietswat tegen...dat je sony en crocket niet tegen komt a la, maar de drankjes....maken het wel goed en zeker de zee ook wel!
    Heerlijk om dit te zien, wil alleen maar nog een keer gaan en over boulevard lopen, genieten van het uitzicht en uiteraard een drankje of 2 doen ;)