Red Rock Canyon en Dancing Queen, 16 juni 2013 - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu Red Rock Canyon en Dancing Queen, 16 juni 2013 - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu

Red Rock Canyon en Dancing Queen, 16 juni 2013

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi en Wil

17 Juni 2013 | Verenigde Staten, Las Vegas

Rustig aangedaan met alles en pas rond half 12 naar Monte Carlo gegaan om te brunchen. Een geweldig lekker buffet. Je kon er zelfs een verse omelet laten bakken met allerlei ingrediënten. We hebben er heel lekker gegeten en meer dan genoeg om het tot vanavond vol te houden. Besloten om vanavond dan maar een boterham te eten op onze kamer voordat we naar Dancing Queen gaan. Na de brunch de weg overgestoken om de CocaCola winkel te bekijken, daar waren we nl. nog niet geweest. Bij CocaCola hadden ze zeker net zoveel merchandise als bij de M&M's winkel. Je kon er vanmiddag op de foto met een CocaCola ijsbeer en daar werkten wij natuurlijk graag aan mee. Daarna naar de M&M's winkel waar we op de 2e verdieping Yellow tegenkwamen die aan het dansen was met een paar medewerkers van de M&M's winkel. Keileuk om te zien en een stukje van gefilmd natuurlijk.
Het lukt ons van hieraf niet om het te uploaden maar hopelijk kunnen we dat thuis nog toevoegen. Na afloop wij ook met Yellow op de foto. Verder naar de 4e verdieping waar de kerstversieringen hangen. Er weer een paar uitgezocht voor onze kerstverzameling M&M's en afgerekend. Wil had er op gerekend en zijn Marspasje bij zich want daar kregen we 30% korting mee. Toch de moeite waard. Daarna terug naar Excalibur om onze spullen op te halen en met de auto naar de Red Rock Canyon gereden. Niet zo groot als de Valley of Fire maar zeker ook de moeite waard. Bleek daar dat we ook aan de hitte aan het wennen zijn want we reden in Las Vegas weg met 107ºF (41,6ºC) en in Red Rock Canyon was het maar zo'n 90ºF (32,1ºC) en vonden wij het een beetje fris!!! Red Rock Canyon is het overblijfsel van enorme zandduinen die deze omgeving zo'n 180 miljoen jaar geleden bedekten en is onderdeel van de Spring Mountains. In dit gebied lopen wilde ezels rond waarvoor herhaaldelijk wordt gewaarschuwd langs de weg. Ook staan er borden die aangeven dat het verboden is ze te voederen op straffe van een boete van $ 500.-. In de Red Rock Canyon zelf staan ook nog borden om te waarschuwen voor overstekende schildpadden. Die zijn natuurlijk ook hartstikke beschermd en al kunnen wij ons nauwelijks voorstellen dat die dieren in die omgeving kunnen leven...die borden staan er niet voor niets. Natuurlijk hebben wij geen enkele ezel óf schildpad gezien. Verder kwamen we de Joshua Tree onderweg tegen. In 2004 zijn we in het Joshua Tree National Park geweest maar moesten we omdraaien, zonder er eentje te hebben gezien, omdat we bijna geen benzine meer hadden. Nu dus eindelijk dan toch nog gezien...een geval van de aanhouder wint? Vanuit de Canyon konden we zelfs Las Vegas zien liggen, toch een afstand van 20 mijl. De GPS die we hebben gehuurd is ingesteld op de Nederlandse taal. Wel een vreemd soort Nederlands. De straatnamen zijn voor ons bijna onverstaanbaar en we moeten op het schermpje kijken om te snappen hoe de straat nu echt heet en South bv. spreekt ze uit als Soet. Zegt bv. Ook over 800 mijl de uitrit nemen, terwijl dat 800 m moet zijn. Na ff wat puzzelen snappen we het nu gelukkig en moeten er om lachen.
In elk geval waren we tegen 7 uur weer terug in Excalibur om wat te eten en daarna weer op naar New York New York voor de Dancing Queen show om half 9. Leuke show met ook nog wat andere bekende nummers uit de 70-jaren en niet alleen die van ABBA.

• 17 Juni 2013 - 10:56

Jose:

So you found one of them van die reclame he hier op tv over yellow en red. heel apart dat gebouw met al die scheve ramen. vroeg me af wie daar in die dessert die foto van jullie heeft gemaakt veel andere mensen kun je niet zien daar vlgs mij tenminste niet op jullie foto's dan. leuke foto's weer groetjes jose

• 17 Juni 2013 - 16:18

Karin:

Wauw, wat een prachtige foto's van die canyons. Wat hebben jullie een mooie vakantie. Ook leuke foto's van jullie twee samen. Geniet er nog maar van.
    groetjes
    Karin

• 17 Juni 2013 - 18:03

Cobi:

José, soms zijn er wel andere mensen in de buurt hoor maar in dit geval was het een bankje en de zelfontspanner!

• 17 Juni 2013 - 19:29

Rianne:

hoi Cobi en Wil,

weer bij gelezen, vandaag er nog geen tijd voor gehad.
    leuk die winkels, voelt zeker als een walhalla?

dat rare gebouw echt iets om in te wonen.
    zo'n zelfontspanner is dat er voor ieder toestel? lijkt me wel leuk om te hebben en te gebruiken want iedere keer aan iemand iets vragen vind ik best lastig.

ik ga dadelijk nog wat foto's van de Ad6 doen want we willen een grote dropbox maken waar iedereen zijn foto's in kan zetten en ook iedereen er uit kan halen want hij of zij wil gebruiken voor een fotoboek.
    en dan bankhangen zo komt de avond ook weer om,.
    groetjes, Rianne