Vrijdag 8 juni 2012: Natter dan nat - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu Vrijdag 8 juni 2012: Natter dan nat - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu

Vrijdag 8 juni 2012: Natter dan nat

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi en Wil

08 Juni 2012 | Ierland, Dublin

Blijkbaar woedde er vandaag een storm boven Engeland en heeft net alleen Dublin en omgeving daar een staartje van meegekregen. Volgens het weerbericht dat Wil op tv zag had de rest van Ierland nl. wel goed weer. Nou hier in Dublin was het afzien. Het goot de hele dag, waaide hard, en was hartstikke koud, kortom echt rotweer. Nu zijn wij wel wat gewend, maar ook dit werd ons te gortig. Je zag de meeste Ieren met een winterjas aan lopen maar die hadden wij niet bij ons.

Mijn jas (Cobi) bleek niet geheel waterdicht te zijn en mijn paraplu was niet ook niet windproof, al met al niet zo leuk. We hadden al niet speciaal iets op het progranma staan om te gaan bekijken hier in Dublin en dus is het er ook niet van gekomen. Begonnen vanmorgen met koffie en thee bij onze favoriet Starbucks, die ze hier ook bleken te hebben en geluncht bij de McPlek aan O´Connellstreet. Dit omdat er hoog nodig een sanitaire noodstop ingelast moest worden en er zo snel niets anders in de buurt was op dat moment.

Een rondrit gemaakt met de Hop on/Hop off bus maar doordat het zo nat was, waren de ramen steeds aangeslagen zodat we nog niets zagen. Een tijdje bovenin gezeten onder het halve afdak, maar daar kregen we het zo koud van dat we niet wisten hoe snel we weer naar beneden moesten gaan. Verder nog een paar boodschappen gedaan zodat Wil zijn gewenste Eurosetje van Ierland nu heeft en er ook een vingerhoedje van Dublin aan de verzameling is toegevoegd (ja hoor Karin, er zijn weer enkele exemplaren voor je).
Halverwege de middag hadden we het zo koud en was zelfs mijn vest onder mijn jas helemaal vochtig en we hadden geen zin meer om een van de 2 kathedralen te gaan bekijken of Trinity College met het boek van Kells. Het was gewoon allemaal teveel. Dus terug naar de B&B en ik ff onder de dekens gekropen om warm te worden en Wil met een glaasje wijn voor de tv. Was ook wel gezellig. Daarna werd het gelukkig toch nog droog en zijn we vanavond bij de Cat and Cage Pub gaan eten. Gezellige drukte i.v.m. voetbalwedstrijden en vrijdagavond denken wij.

• 08 Juni 2012 - 21:52

Betsie:

je mist her ook niets want het regent hier ook en het is behoorlijk koud en als het warm is dan is het meteen heel drukkend met 's avonds een flinke hoosbui.Geniet nog maar een paar dagen, wij snotteren wel verder

• 09 Juni 2012 - 04:56

Karin:

Super, ik verheug me al. Ik hoop voor jullie dat het weer nog ietwat wil omslaan. Lieve groetjes

• 09 Juni 2012 - 10:58

Jose:

Jammer van dat weer zeg dublin is zo leuk anders. Die m & m's zijn wel overlopers zeg hier hebben ze een oranje muts en daar een ierse wel leuk zo op die bus.

• 09 Juni 2012 - 12:35

Aad En Carla :

Beetje vervelend voor jullie maar Ierland is ook het land van regen en het GROEN, het belangrijkste is dat jullie van de Ronde van Ierland genieten. Het weer hier is ook niet veel zelfs kachel weer aan !!!!!! koude wind, verder rij voorzichtig en geniet Groetjes Aad en Carla

• 09 Juni 2012 - 21:51

Margo:

Jammer van het slechte weer maar hier is het niet veel beter geniet de laatste dagen nog maar van je vakantie
    groetjes