Laatste dag Feria de San Miguel - Reisverslag uit Vélez-Málaga, Spanje van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu Laatste dag Feria de San Miguel - Reisverslag uit Vélez-Málaga, Spanje van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu

Laatste dag Feria de San Miguel

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi en Wil

02 Oktober 2011 | Spanje, Vélez-Málaga

Afgelopen nacht hebben de mensen hier in Vélez nog lang door gefeest. Halverwege de nacht werden we wakker van iemand die al slaand op zijn trommel door de straat trok. Het zal er wel bij horen.

Vandaag hebben we een rustige dag ingelast omdat we morgen naar het Alhambra in Granada gaan en daar nogal veel te bekijken valt volgens de internetsite: http://www.alhambra-patronato.es/ en onze reisgids. Boek gelezen, gezwommen en in de zon gelegen, dus niet al teveel nieuws om te vertellen.

Even na half 7 zijn we de stad ingelopen om nog wat mee te pikken van de laatste avond van het Feria de San Miguel. Hier op de Plaza del Carmen trad een leuke band op waar we een tijdje naar hebben staan kijken en luisteren, daarna zijn we verder de stad ingelopen. Ongelooflijk hoeveel mensen er op de been waren. In een van de zijstraten stond het ramvol jeugd, daar was geen doorkomen aan. Aan het begin stond de politie met veel vertoon, maar volgens ons hebben ze niet veel hoeven doen. Omdat het overal nogal vol zat zijn we op het terras van een kebabzaak beland en hebben we daar later ook een hapje gegeten. Smaakte trouwens erg goed. Om half 8 was het ineens gedaan met de muziek en toen we even na 9 uur terugliepen zagen we dat iedereen al aan het opruimen was. De veegwagentjes van de gemeente reden al rond; er stond al een vuilniswagen midden op het plein en met een ander wagentje waren ze de stoepen schoon aan het spuiten. Het centrum zal er dus morgenochtend weer spic en span uitzien. Morgen krijgen jullie uiteraard weer een uitgebreider verslag van onze belevenissen. Henk, Jacqueline & kids zijn vandaag ook aangekomen in Andalusië en zij zitten met hun zessen zo'n 75 km van ons af in Coin.

• 03 Oktober 2011 - 08:25

Mariës:

Leuke foto's en ook de video is leuk.
    Peter en ik zijn ook in het Alhambra geweest. Wij vonden het prachtig toen.
    Ik ben benieuwd naar jullie reactie.
    De kust daar vond ik ook heerlijk.
    Geniet ze verder !

• 03 Oktober 2011 - 10:23

Ria:

Hallo vakantiegangers.
    Ola, hebben jullie het gezellig daar.
    Cobi heb je nog wel tijd om alles te bekijken, je bent zo actief met je reisverslagen bezig.
    Oh ja, loopt wil a.s. zondag de marathon mee? Zijn jullie dan al thuis.
    Geniet er maar van, hier is het trouwens ook erg mooi weer.
    Groetjes ria

• 03 Oktober 2011 - 15:06

Jose:

Ja granada moet heel mooi zijn vroeg me al af waarom jullie daar nog niet heen waren gegaan. Ben benieuwd.
    Groetjes jose

• 03 Oktober 2011 - 16:28

Patricia:

mooi appartement...leuke verhalen, goed weer! fijn om dat allemaal te lezen :)