Feria de San Miguel - Reisverslag uit Vélez-Málaga, Spanje van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu Feria de San Miguel - Reisverslag uit Vélez-Málaga, Spanje van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu

Feria de San Miguel

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi en Wil

29 September 2011 | Spanje, Vélez-Málaga

Hier in Vélez-Málaga zitten we echt tussen de Spanjaarden en afgelopen nacht hebben we dat geweten ook. Een eindje verderop zijn 2 cafeetjes, een theatercafé en een Ierse pub. Tot zeker half 5 ging het afgelopen nacht gewoon door met de herrie. Zal wel iets met Feria de San Miguel te maken hebben en doet het ergste vrezen voor de komende dagen. Maar we zien wel. Vélez is ook geen echte toeristenplek want ondanks dat het een heel behoorlijke stad is, is er geen toeristeninformatie. Die zit wel in het nabij gelegen Torre del Mar, dat ook gemeente Vélez schijnt te zijn. Daar komen we van de week waarschijnlijk ook nog wel een keertje.

In elk geval hebben we vandaag de dag maar eens ingedeeld zoals de Spanjaarden. Vanmorgen boodschappen gedaan, daarna siësta en aan het eind van de middag een tijd lekker in de zon aan het zwembad doorgebracht. Daarna zijn we de stad ingegaan om iets van de Feria San Miguel mee te krijgen. Nou lukte dat toch al wel aardig, want op 100 m van ons appartement op de Plaza del Carmen staat ook een podium waar vanaf 14.00 tot 19.30 uur live flamenco liederen worden gezongen en dus hebben we er al aardig van kunnen meegenieten voordat we de stad ingingen. In het centrum was het erg druk en bij alle eet- en dranktentjes werd hard gewerkt. Op een podium traden diverse flamenco dansgroepen op van alle leeftijden. Erg leuk om te zien. Veel mensen liepen ook rond in een flamencojurk of iets wat daarop leek, vooral veel kleine meisjes ook. In de loop van de middag is er ook nog een verkiezing geweest voor een Miss en Mister Vélez-Málaga in de categorieën tieners en volwassenen. De tienermiss kwamen we onderweg tegen met haar gsm aan haar oor. Het hele feest werd door de tv uitgezonden en bij alle podia stonden diverse tv camera's te filmen. Echt een groot gebeuren hier. Onderweg kwamen we ook zo'n kermistreintje tegen. Daar hebben we een ritje meegemaakt in de hoop wat meer van de stad te zien, maar dat viel tegen. Alle bezienswaardigheden liggen in de steile nauwe straatjes naar boven en daar kan dat treintje niet komen laat staan dat hij het kan trekken volgeladen met publiek. Ook viel het op dat er ontzettend veel politie op de been was in de stad en er op verschillende punten ook ambulances klaarstonden om het zekere voor het onzekere te nemen. De sfeer in de stad was echter heel ontspannen en gezellig. Rond half 8 ging het een beetje als een nachtkaars uit. Iedereen pakte zijn spullen in en volgens ons gaat het feest nu gewoon verder in de kroegen en restaurantjes. In elk geval zijn wij naar het appartement terug gegaan om wat te eten en een rustige avond door te brengen met op de achtergrond muziek vanaf de kroegen op het Plaza del Carmen. Vandaag ook 2 filmjes van het flamencodansen toegevoegd om te bekijken.

• 30 September 2011 - 18:56

Margo En Moeder:

Wij hebben net jullie fotos gekeken op de laptop het ziet er goed uit groetjes van ons mam en de fam vd Velden