Bij Yvette op bezoek - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu Bij Yvette op bezoek - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu

Bij Yvette op bezoek

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi en Wil

12 November 2007 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Hallo allemaal,

Nog maar een kleine 2 maanden na thuiskomst uit Amerika zijn we nu voor een weekje bij ons Yvette in Edinburgh op bezoek. Gisterochtend zijn we rond 7 uur in de stromende regen naar Weeze Airport vertrokken om naar Glasgow Prestwick te vliegen. Om 5 voor 10 zouden we vertrekken en het vliegtuig stond al op de startbaan toen het om moest draaien omdat er iets mis was met een van de systemen. Later bleek er met een van de deuren iets mis te zijn, maar toen dat was verholpen konden we met 40 min. vertraging alsnog de lucht in. Toen we door het wolkendek heen waren scheen de zon. In dit geval dus echt "achter de wolken schijnt de zon". Af en toe konden we door de gaten in de bewolking zelfs de grond en de zee zien. Boven zee en boven
Engeland werd de bewolking steeds dunner en zagen we steeds meer. Vlak voor de landing zagen we zelfs de schapen in de wei staan. Op Prestwick aangekomen waren we al snel door de douane en hebben we onze huurauto, een blauwe Ford Fiesta, opgehaald en moest Wil voor het eerst in zijn leven met de linkerhand schakelen. Dat viel in het begin niet mee, maar hij had het al snel door. Het is trouwens ook raar om als "bijrijder" in een auto te zitten op de plek waar je altijd zit, maar met normaal het stuur voor je. In 1,5 uur tijd zijn we door een glooiend landschap naar Edinburgh gereden. Veel groene heuvels met heel veel schapen en af en toe een verdwaalde koe. Dwars door Glasgow dat vooral een hoop industrie liet zien met grote rokende schoorstenen. In Edinburgh aangekomen bleek het parkeren in de buurt van ons guesthouse een groot probleem te zijn en het kostte dan ook een aantal rondjes voordat we een plekje gevonden hadden. Later bleek dat er een voetbalwedstrijd was en het stadion vlakbij, vandaar het parkeerprobleem. In Kirklea Guest House werden we met open armen en in het Nederlands ontvangen. Moira, onze gastvrouw, blijkt zelfs heel goed Nederlands te spreken. Daarna hebben we Yvette gebeld die meteen kwam en zijn we later meegegaan om haar kamer en flat te bekijken. In verband met het voetballen zijn we wat vroeger gaan eten bij een grote pub om de hoek, The Catley Sample Room. We hadden net op tijd besteld want even later liep het helemaal vol. Het was niet het gewone pubfood maar een beetje luxer en errug lekker. Toen we er om half 9 weggingen was er trouwens nog maar een kwart van het publiek over, de meesten waren na 1 of 2 biertjes al weer snel vertrokken. Daarna op tijd slapen want het ontbijt is tussen 8 en 9.

Vanmorgen dus op tijd op waarna we heerlijk hebben ontbeten in de kleine ontbijtkamer met uitzicht op de tuin met een grote boedda erin. Lekkere toast met een kaasomelet. Daarna is Wil een uurtje gaan hardlopen, want het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Het was prachtig weer, niet al te veel wolken, zonnig maar wel erg fris want het heeft vannacht gevroren. Om een uur of half 12 hebben we de bus genomen naar het centrum en een grote wandeling gemaakt over Princess Street, om de voet van Edinburgh Castle naar de Royal Mile. Geluncht in de food court van het Princess Street Shoppingcentre met een lekkere sandwich waar we gek genoeg ook een handvol chips bijkregen. Yvette had ons al verteld dat ze hier nogal gek zijn op chips en dat merkten wij dus ook al op onze eerste dag in Schotland. Het ging er in elk geval wel in. Rond half 4 belde Yvette dat ze klaar was en hebben we afgesproken elkaar rond 4 uur te treffen bij North Bridge. Zijn we eerst bij een chocolatebar wat wezen drinken: warme chocolademelk en chocoladeespresso. Verder hebben we voor Yvette een wollen tartandeken met Antique Buchanan ruit gekocht voor op haar bed, als een soort sprei. Vanavond hebben we bij een italiaans restaurant gegeten dat heel toepasselijk Bella Italia heet. Terwijl we daar zaten begon het te gieten maar gelukkig zaten we binnen en was het weer droog toen we weggingen naar de bushalte. Eerst gevraagd of Yvettes fiets meemocht in de bus...maar jammer dat mocht niet. Wij dus met de bus terug en Yvette heel zielig alleen op de fiets naar huis. Morgen heeft ze een dagje vrij genomen van school en gaan we wat meer van Schotland bekijken. Terwijl ik dit zit te tikken hebben zij uitgezocht waarheen. Indien mogelijk volgt later in de week nog een verslag.

Greeting from Scotland. Het Engels is hier af en toe echt niet te verstaan. Kan ook niet zeggen waar het op lijkt maar in elk geval niet op gewoon Engels.

• 12 November 2007 - 22:39

Toos:

Cobi en Wil
    Hele fijne dagen in Edinburgh ik zal morgen aan jullie denken.
    Doe Yvette de groetjes van ons en geniet er maar lekker van met zun drietjes.
    Toos en Dick Doei

• 12 November 2007 - 23:35

Anton En Lenie:

Hallo Coby en Will,
    Jullie blijven reislustig. Straks als Nancy in Birmingham zit zullen we zeker ook Engeland gaan verkennen, alleen dan een stukje zuideljker. Heel veel plezier in Edinburgh en Schotland en natuurlijk de groeten aan Yvette.
    Groetjes, Anton en Lenie.

• 13 November 2007 - 05:57

Rianne:

Goedemorgen Cobi en Wil,

Net jullie verslag gelezen. wij hebben gisteren een droge dag gehad, met redelijk wat zon, wel behoorlijk fris.
    Een gezellige dat met z'n drieetjes en we horen wel wat jullie gedaan hebben.
    Jullie zijn vandaag speciaal in onze gedachten.
    geniet er.
    groetjes,
    Marieke,
    kees en Rianne

• 13 November 2007 - 07:13

Margo:

hallo allemaal
    is er in jullie gasthuis ook een begane grond veel plezier
    groetjes amrgo

• 13 November 2007 - 09:24

Mariës:

Wat verrassend jullie mail !
    Hele fijne dagen samen toegewenst.
    Lieve groeten van Mariës

• 13 November 2007 - 11:33

Thies&Wilma:

Heeee leuk zeg op visite hahahah
    Wel iets anders dan Amerika....maar zeeker zo mooi denk ik
    Tot de 24ste PUFFFF 50 :-((
    smailllll

• 13 November 2007 - 12:21

Aad En Carla :

Zo wereld reizigers weer eens op pad. Ja geef Yvette maar de schuld dat jullie naar Schotland moesten,het kwam wel weer goed uit want jullie hadden zeker weer 2 maanden gewerkt, dus moet je weer uitrusten.Maar ja wat moet je anders. Nou vanuit Dirksland heel veel groetjes en kusjes ook voor Yvette moeten als jullie weer terug zijn bellen om eens een afspraak te maken.Groetjes Aad en Carla Versloot, Dirksland

• 13 November 2007 - 12:23

Jose:

O wat leuk weer een keer een reisverslag onverwacht, ben meteen gaan lezen toen ik in de winkel kwam vanmiddag. Groetjes aan Yvette en nog veel plezier deze week.

groetjes Jose

• 13 November 2007 - 13:53

Margo:

wij denken aan jullie vandaag ik heb net een stukje gemaakt voor thierri in het oranje met geel ik breng dat dadelijk samen met timo namens jullie naar de hoge bocht het is heel nat vandaag
    groetjes fam vd velden

• 14 November 2007 - 12:39

Ria:

Hoi cobi wil en yvette
    Hoe gaat het daar,is het b+b goed of redelijk? Hoe gaat het daar met de bus,genoeg haltes?
    Ik heb gisteren aan jullie gedacht,toch wel fijn dat jullie 3-en samen waren.Hoe was de 1ste indruk van yvette,heeft ze goed voor zichzelf gezorgd ,genoeg slaap en gezond gegeten?
    Geniet maar van jullie weekje samen,en vertel straks maar hoe edinburgh eruit ziet.
    Als jullie slaapstekje goed is laat je dit dan ff weten,dan boeken wij ook vast voor 6 maart 3 nachten.
    De groetjes vanuit een zonnig maar koud veldhoven van Ria

• 14 November 2007 - 19:17

Henny:

wat ontzettend leuk jou berichten ik geniet er echt van ik wens jullie hele fijne dagen ik hoop dat we binnenkort weer eens met z"n viertjes bijbuurten groetjes henny

• 16 November 2007 - 19:39

An Vd Schans: