Rocky Mountain High (John Denver) - Reisverslag uit Denver, Verenigde Staten van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu Rocky Mountain High (John Denver) - Reisverslag uit Denver, Verenigde Staten van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu

Rocky Mountain High (John Denver)

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi en Wil

11 September 2007 | Verenigde Staten, Denver

Georgetown waar we afgelopen nacht hebben overnacht is een erg aardig plaatsje met een kleine historische stadskern, waar we vanmorgen nog wat foto's van hebben gemaakt. Ook zijn we nog in een van de winkeltjes binnen geweest (enige die al open was) en daar bleken ze een grote kerstafdeling te hebben met ontzettend leuke spullen. We hebben dan ook een paar kleinigheidjes meegenomen voor in onze kerstboom komende december.

Van Georgetown moesten we voor 1 afslag verder weer de Interstate op om op de juiste weg naar het Rocky Mountain National Park te komen. Dat was verder geen punt want alles stond goed aangegeven en met de Rand McNally erbij kan je niks gebeuren. De route voert al meteen door de hoge bergen en langs een drietal prachtig gelegen meren, Lake Grandby, Shadow Mountain Lake en Grand Lake. Net voorbij Grand Lake rijdt je het Rocky Mountain National Park binnen en gaat de weg nog verder klimmen totdat je bij het Alpine Visitor Centre boven de boomgrens aankomt en je op 11.796 feet (3595 m) bent. Daarna klimt de Trail Ridge Road nog een stukje naar het Highest Point op 12.183 feet (3713 m). Zo hoog waren we nog nooit geweest en voor mij was dat maar goed ook. Voelde me gisteravond al niet zo je dat, maar sinds vanmorgen was het helemaal mis. Benauwd en problemen met ademen; had ik net na aankomst in de U.S. ook al steeds last van. Toen we hoger gingen werd het steeds erger totdat ik hoofdpijn kreeg en misselijk werd. Last van hoogteziekte dus. En daar helpt maar een ding tegen... terug naar beneden. Een aantal van die prachtige vergezichten waarvan Wil zo heeft genoten zijn jammer genoeg helemaal aan mij voorbij gegaan. Gelukkig was ik tegen dat we bij de uitgang aan de oostkant van het park kwamen op ca. 2300 m hoogte al weer een stukje opgeknapt. Qua dieren zijn we deze keer in het park ook weer op onze wenken bediend. Bij Irene Lake waar we hebben geluncht waren mensen vogels aan het voeren en hebben we prachtige foto´s kunnen maken van een Clarks Nutcracker. Vlak voor de uitgang zagen we een vos lopen op zoek naar prooi die steeds dichter bij de weg kwam totdat we zowat naast hem stonden. En een klein stukje verderop stonden ook nog wat Elk op niet al te grote afstand van de weg. Weer een goede oogst dus.

Van het Rocky Mountain National Park moesten we weer in Denver zien te komen, maar we hadden nog een paar wensen op ons lijstje en namen dus niet de voor de hand liggende route over de Interstate, maar een binnendoor. Via het plaatsje Nederland in Colorado. Als je daar in de buurt komt, moet je dat als rechtgeaarde Nederlander toch ook hebben gezien, hé. Niet dat er veel te doen was, maar we zijn er dan toch geweest. Verder zijn we via de Golden Gate Canyon Road weer richting Denver gegaan. Ons hotel is een beetje oud maar wel schoon, dus dat zal wel gaan lukken voor die 2 nachten en verder hebben we vanavond maar bij de plaatselijke Denny´s gegeten, aangezien we afgelopen zaterdag al hadden ontdekt dat ze daar echt wel meer hebben dan alleen een hamburger. Morgen gaan we
Denver ontdekken.

• 11 September 2007 - 06:16

Rianne:

Goedemorgen Cobi en Wil,

het snoepgoed voor Sinterklaas ligt ook al in de winkels bij ons.
    leuk dat je wat dingen hebt gekocht voor de kerstboom, hier thuis.
    we hebben gisteren een zeer herfstachtige dag gehad,
    stortbui, en veel wind, eigenlijk maar 1 keer nat geworden.

we gaan straks naar den Bosch om de trein uit zwaaien, die naar Lourdes vertrekt. nog bekenden begroeten en ontmoeten.
    geniet van de laatste dag.
    groetjes,
    Rianne en de rest van de family.

• 11 September 2007 - 07:48

Margo:

het is bij jullie mooi weer zo te zien op de fotos hier wordt het al echt herfst
    Yvette komt hier vanavond eten
    groetjes fam vd Velden

• 11 September 2007 - 11:31

Willemien.:

Het is inmiddels al een mooi verslag van jullie reis geworden. Knap om het zo intensief bij te houden.
    Geniet nog van de laatste dagen daar.

Groetjes willemien.

• 11 September 2007 - 12:07

Jose:

Leuk dat daar een plaats is die Nederland heet zag het er verder ook een beetje nederlands uit nederlandse namen enzo. Leuk winkeltje ook met die kerstspullen.

groetjes Jose

• 11 September 2007 - 19:38

Toos:

Cobi en Wil fijn dat het daar zo goed gaat aleen vervelend, Cobi dat je niet zo hoog ken maar voor rest gaat het wel goed is niet?.
    heel veel groetjes uit Boxtel en ook uit Best. Tineke vertrekt morgen naar Lourdes met hun Hans die komt de maandag weer terug.Cobi en Wil geniet er nog maar lekker van Dick en Toos